Jag förstår

Information i virustider

Klicka här för information om hur vi hanterar det uppkomna läget.

Coronavirus 2

Just nu har något hänt som vi verkligen inte förväntade oss, att pandemin Corona (covid -19) skulle drabba hela vårt land och övriga världen. Vi följer utvecklingen i radio och TV och är både förskräckta och oroliga över hur snabbt spridningen av sjukdomen sker.

Folkhälsomyndigheten har höjt risknivån till ’mycket hög risk’ för samhällsspridning i Sverige. Alla med symptom på bl a luftvägsinfektion, även lindriga, uppmanas att avstå sociala kontakter som riskerar att sprida smitta. Läget innebär att det är viktigt att var och en med symptom, även milda, begränsar sociala kontakter. Det gäller i arbetslivet, privatlivet och föreningslivet. Både Bröstcancerförbundet och Bröstcancerföreningen Olivia Medelpad följer de allmänna rekommendationerna . För ytterligare information: https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/fragor-och-svar/.

Årsmötet den 25 mars kommer att genomföras stadgeenligt men på ett sätt vi aldrig gjort tidigare – digitalt via Skype. Vill du delta på årsmötet så måste du anmäla dig senast den 23 mars genom att skicka e-post till medelpad@brostcancerforbundet.se. Därefter kommer du att få information om hur du deltar i mötet samt årsmöteshandlingar. Tyvärr måste vi också meddela att den aviserade föreläsningen ställs in och kommer att genomföras framöver när läget så tillåter.

Olivia Medelpad har ställt in vissa av de redan planerade aktiviteterna. Andra aktiviteter kommer att genomföras på annat sätt. Vi uppmanar er att läsa vår hemsida https://medelpad.brostcancerforbundet.se/ som löpande kommer att uppdateras. Möten och träffar i mindre skala kan fortfarande genomföras, men kan där det är möjligt ersättas av digitala möten eller uteaktiviteter.

Våra nätverk – Timrå, Sundsvall/Café, Oliviakören och Kronblommorna avgör själva om/hur/när de vill mötas och kommer följa de allmänna rekommendationerna i detta allvarliga läge.

Tack för förståelsen och var rädda om varandra!