Hittaut Promenader

Det finns forskning som stödjer vikten av fysisk aktivitet när man har cancer och genomgår behandling, eftersom biverkningar av behandlingen och det allmänna välbefinnandet kan påverkas på ett positivt sätt av motion. Därför anser Olivia Medelpad att Hittaut är ett utmärkt friskvårdsprojekt som passar våra medlemmars behov. Du får även möjlighet att upptäcka platser som du kanske inte har sett förut i vår fina stad och dessutom i gemenskap med andra. Att orienteringspromenera tillsammans är ett av flera sätt för Olivia Medelpad att uppfylla vårt medlemslöfte att ingen ska behöva vara ensam med sin bröstcancer. Klicka för mer info,

Publicerad 1 september 2019

hitta ut.jpg

Bröstcancerförbundet/Bröstcancerföreningen Olivia Medelpad samarbetar med Svenska Orienteringsförbundet genom deras projekt Hittaut. Bli nu inte skrämd av ordet orientering. Hittaut är ett enkelt, roligt och väldigt trevligt friskvårdsprojekt att komma ut och röra på sig genom att hitta olika checkpoints. Vi kan kalla det för lugna orienteringspromenader som passar alla och som sker helt utifrån de egna förutsättningarna. Det enda som behövs är sköna skor och kläder efter väder. Till vår hjälp finns en karta och/eller en app för den som så önskar.

Hoppas vi ses på stora parkeringen på Norra Berget söndagen den 15 september kl 10.00

Varmt välkomna