Inför höstens Rosa Oktober

Under rosa oktober säljer vi traditionsenligt det rosa bandet som blivit en symbol för kampen mot bröstcancer och som även är ett solidaritetstecken med bröstcancerbehandlade. Rosa bandet står för ökad medvetenhet och kunskap om cancer. Under årets rosa oktober kommer ytterligare en aktivitet som benämns ’Rösten för brösten’. Vi behöver därför redan nu din hjälp med kreativa inslag i det slöjdarbete som vi ska dekorera vår stad med. Detta kallas garngrafitti och du ser här nedan hur det kan se ut.

Publicerad 6 juli 2021

garngrafitti.png

Bröstcancerföreningen Olivia Medelpad kommer att med denna form av garngraffiti och det hantverk du kan bistå med att dekorera Sundsvall för att belysa vikten av forskning och stöd till bröstcancerdrabbade och dessa anhöriga.

Det du behöver är garn och en virknål. Rosa färg så klart, inslag av annat går bra.
Lyft Rösten för Brösten på ett kreativt sätt så att vi syns. Stort som smått.

Målet är att under oktober månad installera era hantverk, på statyer, på broar och andra tänkbara ställen. Vill du börja skapa något redan nu så är du varmt välkommen att hjälpa oss. Vi ser fram emot att få era kreativa inslag senast den 20 september. Det går även bra att du klär din närmaste omgivning.

Har du frågor så skicka dessa till medelpad@brostcancerforbundet.se
När du är klar med din kreativitet så hör du av dig till oss så fixar vi avhämtning.

Stort tack för att du vill bidra!
Styrelsen Bröstcancerföreningen Olivia Medelpad