Jag förstår

Hittaut Promenader

Det finns forskning som stödjer vikten av fysisk aktivitet när man har cancer och genomgår behandling, eftersom biverkningar av behandlingen och det allmänna välbefinnandet kan påverkas på ett positivt sätt av motion. Därför anser Olivia Medelpad att Hittaut är ett utmärkt friskvårdsprojekt som passar våra medlemmars behov. Du får även möjlighet att upptäcka platser som du kanske inte har sett förut i vår fina stad och dessutom i gemenskap med andra. Att orienteringspromenera tillsammans är ett av flera sätt för Olivia Medelpad att uppfylla vårt medlemslöfte att ingen ska behöva vara ensam med sin bröstcancer. Klicka för mer info,

01 september 2019

Rosa oktober

Snart målar vi världen rosa igen. Kära medlem - vi behöver din hjälp! Bröstcancerföreningen Olivia Medelpad kommer finnas på flera platser i Sundsvall under oktober. Vi har rosa band och andra produkter till förmån för Bröstcancerförbundet, informerar bl a om vikten av prevention samt vår lokala förening. Vi hoppas på just DIN hjälp med detta. Det kan vara en vardag (sjukhusentrén) eller lördagar (i huvudsak i Birsta). Hör av dig till styrelsen, om du kan ge några timmar av din tid, via e-post medelpad@brostcancerforbundet.se. Datum och platser är inte bokade än, vi lägger upp dem här så snart det är klart. Har du meddelat intresse för att delta i detta viktiga arbete får du direkt information via e-post.

12 augusti 2019

Hitta Ut

Hitta ut - ett samarbete mellan Bröstcancerförbundet/ Bröstcancerföreningen Olivia Medelpad och SOK /Sundsvalls orienteringsklubb. Prova på-kväll hölls på Norra Berget 19 juni. För dig som vill ut i naturen och lära känna ny miljö - klicka här för att komma till länk /mer infol

20 juni 2019

Tjejkväll hos Dormys Sundsvall

16 maj var det tjejkväll hos Dormy Golfvaruhus i Sundsvall. Ca 140 kvinnor hade mött upp, fick information om Bröstcancerföreningen Olivia Medelpad och kunde handla rabatterat. Ordförande Marica gav information och intresserade kunde få svar på egna frågor. Eventet var ett samarbete mellan Bröstcancerförbundet och Dormy Golfvaruhus.

03 juni 2019

Breast Health Day 15 oktober

Breast Health Day - vårt Zumba-event finns med på Europa Donnas lista över aktiviteter 15 oktober.

27 december 2018

BröstHälsoDagen 15 oktober

Zumba - för att uppmärksamma vikten av rörelse och motion - BreastHealthDay - Brösthälsodagen 15 oktober 2018. Kvinnor, flickor och en o annan man samlades för zumba- och afroaerobicspass i Engelska Skolans gymnastiksal. Glädje och samvaro! Behållningen från kvällen doneradess till Bröstcancerfonden - nästan 10 000 kronor!

20 september 2018

Oktoberkampanjen

Nu målar vi världen rosa igen. Bröstcancerföreningen Olivia Medelpad står runt om i Sundsvall under oktober för att sälja produkter till förmån för Bröstcancerfonden och våra lokala föreningsaktiviteter samt informerar om vår verksamhet för allmänheten och värvar medlemmar.

23 augusti 2018