Gåvokonto

Hedra någon med en gåva Bröstcancerföreningen Olivia Medelpad har ett gåvokonto dit du kan skänka en gåva i samband med någons bortgång eller bemärkelsedag. Alla gåvor går oavkortat till gåvokontot som våra medlemmar kan söka bidrag från, t ex till baddräkter, behåar, hjälpmedel eller annat relaterat till det man gått igenom.

Söka bidrag från gåvokontot

Enskilda medlemmar kan söka bidrag för t ex inköp av protes-bh, baddräkt eller eller annat relaterat till bröstcancern.

Kriterier gåvokonto

Ansökan gåvokonto skriv ut, fyll i, bifoga kvitton i original, skicka in

Minnesgåva

Att ge en minnesgåva är ett fint sätt att hedra minnet av någon som gått bort. Vänd dig i första hand till närmaste begravningsbyrå så hjälper de dig. Begravningsbyrån sänder ett minnesblad till begravningen/minnesstunden.
Vill du själv betala in direkt till oss ber vi dig kontakta oss via e-post medelpad@brostcancerforbundet.se eller telefon 0730-777 217 med alla uppgifter. Vi skickar då ett minnesblad till önskad adress.

Bemärkelsedag

Att ge en gåva till välgörande ändamål är en perfekt present till bemärkelsedagar eller varför inte som julklapp. Gör så här:
• Sätt in din gåva på Bröstcancerföreningen Olivia Medelpads bankgiro 5529-0795
• Skriv GÅVA samt namnet på mottagaren
• Ange ditt namn, adress, telefon och e-postadress

eller kontakta kassören om något är oklart
Vi skickar ett tackbrev/gåvobevis till dig så att du själv kan överlämna din gåva.

Donation

Vill du som privatperson, företag, förening eller organisation skänka pengar till Bröstcancerföreningen Olivia Medelpad så tar vi tacksamt och ödmjukt emot din gåva. Alla donationer går oavkortat till verksamheten och vårt värv att stödja bröstcancerdrabbade kvinnor i Medelpad. Tack vare era gåvor kan vi tillsammans förbättra situationen för bröstcancerdrabbade och deras närstående.

Vill ni att vi kommer till er och berättar om vår verksamhet, håller ett kortare föredrag om bröstcancer eller berättar om just vår sjukdomshistoria gör vi gärna det som tack för er gåva.